De opkomst van online bankieren

Er stond een dag, toen personal banking een reis naar de Bank vereist, staande in vaak lange lijnen, en het maken van een transactie via een bank teller. Geld was alleen toegankelijk op een locatie bakstenen en mortel. Eventuele financiële behoeften niet opgevangen door het einde van de werkdag zou zijn te wachten tot de volgende. De toegang tot het geld was grotendeels ingegeven door uren van de Bank van de exploitatie.

Tijden veranderd zijn. Vandaag, met de komst van het internet, toegang t
In feite, is uitgegroeid tot de online bankieren voorkeur transactie methode voor het grootste deel van Amerika's bancaire klanten. Hoewel een online transactie kan net onder de drie minuten, het kan bijna 10 minuten duren bij een bank die een transactie wegens gedragingen in de rij en in wisselwerking met een tak teller.

Terwijl sommige kunnen vraagtekens geplaatst bij de validiteit van online bankieren in de jaren 1990, heeft bewezen een van de meest waardevolle activa van banken bieden hun klanten vandaag de dag. Hoewel minder dan een op zeven Amerikanen waren online in 1995 twee op de drie Amerikanen zijn vandaag online, volgens recente statistieken. Amerikanen surfen op het web, het uitvoeren van e-commerce, en de behandeling van hun bankafschriften uit hun persoonlijke computers prijzen veel sneller dan in de tijd die dingen uit elkaar kon worden bereikt vanaf een computer.

Met de komst van het internet in de jaren 1990 was het vertrouwen in deze nieuwe vorm van verzamelen en overdragen van informatie is een voor de hand liggende route voor banken om na te streven. Het gaf de bank klanten wat ze nooit eerder hadden - de toegang tot hun geld 24 / 7. Functies steeds geavanceerder geworden en gebruiksvriendelijk door het decennium. Vandaag banken bieden online banking diensten die gebruikers in staat om een verscheidenheid van transacties uit te voeren - alles van rekening naar rekening overschrijvingen en betalen van facturen tot het aanvragen van een lening of een investering. Vooral handige, online bankieren gebruikers toestaat om direct bekijken hun rekeningen, balans de boeken, en monitor uitgaven. En met het gebruik van personal finance programma's, kunnen gegevens eenvoudig worden geïmporteerd maken van persoonlijke financiële beheer gemakkelijker dan ooit. Enkele programma's bankieren zelfs kunnen gebruikers al hun rekeningen te controleren, ongeacht op een site als ze met hun grootste bank, hetzij met een andere instelling.

Online banking is ook haar deuren geopend voor mensen winkelen voor een lening. Online kredietverstrekkers maakt het aanvragen van een lening eenvoudig en comfortabel, met alles wat een klant nodig heeft om een aanvraag in te dienen, met inbegrip aanvraagformulieren en instant bijstand op hun website. Het welslagen van dit soort diensten mogen de consumenten naar de beste voorwaarden te zoeken en hebben gezorgd voor een nieuw niveau van concurrentie tussen de banken op zoek naar hun bottom line uitbreiden.

Een van de belangrijkste kenmerken om de groei van online bankieren is de ontwikkeling van de belemmeringen voor de bescherming van gebruikers en hun geld veilig te stellen. Persoonlijk Identificatie Nummer (PIN) en / of wachtwoorden hebben toegestaan gebruikers te authenticeren en de rekeningen en transacties te beschermen.

Sterker nog, het internet heeft bewezen een krachtige en groeiende tool voor de consument van vandaag bevat. Erdoorheen, heeft online bankieren verstrekt klanten meer controle over hun financiën en bevrijdde up tijd dat zou zijn uitgegeven staande in een bank lijn. Maar zoals met veel dingen, voorzorg-en onderwijs zijn belangrijke elementen voor online banking klanten. Aan het eind van de dag, online bankieren lukt slechts met de alertheid van de banken en hun cliënten.

No comments:

Post a Comment