Ben je zittend op je geld?

Onlangs, tijdens de voorbereiding op mijn woonkamer stoelen die opnieuw stofferen, draaide ik ze over om te zien wat verdwaalde items zou zijn gedaald in de kozijnen. Van het gerinkel hoorde ik geluiden, realiseerde ik me dat een aantal munten was uitgegleden in de bekleding van de stoelen. Zoals ik aan het weggesneden weefsel en het geld viel uit, ik heb geteld J 150 dollar die eerder verloren waren gegaan voor mij. Het was geen geluk, maar het was genoeg om de lunch te kopen de volgende dag.
<
Terwijl ik was blij voor het onverwachte kleine bounty, dacht ik dat misschien wel voor een aantal maanden of jaren had ik zat op dit geld, dat had kunnen worden beter benut. Vervolgens viel me op dat er momenten waarop ik had figuurlijk 'zat op geld' uit het nalaten van mijn beleggingen te beheren of door het uitstellen van geld maken ventures zijn. In feite, als we deze analogie zelfs nog verder, veel van ons nog nooit zie onze financiële dromen in werkelijkheid omdat we schuldig zijn aan 'zittend op ons geld.'

Wat zijn enkele van de manieren waarop wij zitten op geld?

Inactieve bankrekeningen

We zijn waarschijnlijk allemaal schuldig van deze een-verlaten van een kleine som geld in een spaar-of chequing houden dat we niet meer gebruiken. Af en toe, de banken publiceren lange lijsten van de mensen die geld hebben zitten in slapende rekeningen voor verschillende jaren. De bancaire instellingen wettelijk verplicht om deposito's te verzenden via een bepaald bedrag aan de Bank of Jamaica, indien zij zijn niet opgeëist.

Ik herinner me levendig de dag ontving ik een verklaring over een chequing account die ik had achtergelaten slapende bijna een jaar. Weinig wist ik dat de bank had started tarieven voor inactieve accounts. De verklaring bleek mijn uitgangspunt saldo van een paar honderd dollar slinkende in iedere opeenvolgende maand als de bank subtracted haar service charge en straf, totdat het geld was verdwenen. Hoewel het niet een groot bedrag, zou ik zo gelukkig geweest als ik had het geld goed gebruiken.

Hier is een voorbeeld van hoe het negeren van geld kan worden duurder: de som van J 3.000 dollar in een vergeten bankrekening had kunnen worden verdubbeld in negen jaar, indien zij was geïnvesteerd in een geldmarkt account verdienen acht procent rente per jaar. Nog beter, als zij zou zijn gebruikt in een klein bedrijf venture aan te kopen en opnieuw verkopen van een snel bewegende product, dat J 3.000 dollar zou kunnen hebben verdubbeld zich meerdere keren per jaar! Laten we allen een inspanning te graven die oude bank boeken en verwaarloosde geld terug te eisen voordat hij verdwijnt.

Ondoeltreffende investeringen

Een andere belangrijke manier waarop wij zitten op geld als we weggaan middelen stagneert op een bankrekening met kleine, belastbare rente, voor jaren en jaren. Ik weet van cliënten met meer dan een miljoen dollar verdiende vijf procent in de reguliere spaarrekeningen. Laat de bankrekeningen voor uw zeer korte termijn besparingen doelen en middelen voor noodhulp, en plaats uw lange-termijn fondsen in beleggingen die zijn afgestemd.

Laten we zeggen dat je had J 50.000 dollar dat was bestemd voor een doel op lange termijn, zoals pensioen. Als je dat geld bewaard in een reguliere bankrekening verdienen van een na-belastingtarief van drie procent per jaar, zou u hebben verzameld J ongeveer 78.000 dollar na 15 jaar. Echter, als je had geïnvesteerd de opdrachtgever in een tax-free lange termijn verdienen account tien procent per jaar, zou je kunnen kijken naar ouder J 218.000 dollar in dezelfde periode. Ook wanneer we niet om het effect van de inflatie en de ontwaarding van de Jamaicaanse dollar rekening houden bij het plannen we voor onze lange termijn investeringen, kunnen we zo goed letterlijk vergadering op die geld verloren.

Genegeerd Dreams

Velen van ons zitten op geld wanneer negeren we onze door God gegeven talenten of business ideeën. Hoe vaak hebt u al gedacht aan het nastreven van een haalbaar idee om geld te verdienen, alleen te laten angst, uitstelgedrag en moeheid te voorkomen dat u verder te gaan? Hebt u gegaan door de strenge eisen van de steeds hoger onderwijs, maar niet de moeite genomen te volharden totdat je gevonden een hoger betaalde baan om het allemaal de moeite waard te maken?

Zittend op uw potentiële is gewoon zo slecht, zo niet erger, dan zitten op je geld. Laten inspireren door de voorbeelden van succesvolle zakenmensen en hoge uitvoerders die volhardde in hun dromen, ondanks moeilijkheden en tegenslagen. Niet voorbijgaan aan de geld en talenten die je al bezit, terwijl je ernaar streeft om je financiële dromen te verwezenlijken. Sta op en maak goed gebruik van hen!

Copyright © 2007 Cherryl Hanson Simpson.

No comments:

Post a Comment