Credit card transactie Geschillen

Een creditcard geschil over de gedane transacties en biedt de consument drie beveiligingen: beveiliging tegen ongeoorloofd gebruik, facturatie fout procedures, en het recht om de betaling te weigeren. Lenders volgt een reeks van procedures wanneer je een credit card geschil voor een discrepantie in uw rekeningen bestand. Houd er rekening mee dat aan het einde van de onderzoeksprocedure, kunnen deze bescherming nog steeds leiden tot de vaststelling dat u belastingplichtig bent te betalen voor de
Beschermen tegen ongeoorloofd gebruik

In een tijdperk waar kooplieden accepteren betalingen met creditcards op het internet en per telefoon, zijn de problemen in verband met het ongeoorloofd gebruik van creditcards toegenomen. Ongeoorloofd gebruik ook situaties waar uw creditcard of creditcardnummer is gestolen, geleend, of gebruikt zonder uw toestemming. Als wordt aangetoond dat uw creditcard inderdaad was gebruikt zonder uw autoriteit, dan beperkt de wet uw aansprakelijkheid tot $ 50 jaar. In de meeste gevallen zijn de uitgevers van kredietkaarten afzien deze betaling.

Zodra een onbevoegde heffing is gemeld aan de uitgevende instelling, de laatste maakt een beslissing om de transactie last te nemen uit uw account of de geldigheid van uw claim te onderzoeken. Deze redelijke onderzoek kan bestaan uit veel dingen, zoals een verificatie van de handtekening op de creditcard transactie slippen, de vergelijking van de locaties van uw woning en de uitlaat waar de transactie is gemaakt, en het verkrijgen van de bijbehorende proces-verbaal.

De te volgen procedures bij het aanvechten van een Billing fout

U kunt deze bescherming op uw creditcards, wanneer een handelaar voor producten er kosten je hebt besteld roepen maar dat is nooit bereikt hebt, of wanneer uw creditcard factuur wordt overladen. Een federale wet, Fair Credit Billing Act (FCBA), beschermt u wanneer u uw credit cards te gebruiken. FCBA voorziet dat u kan betwisten alle kosten die zijn gemaakt om uw credit cards, en dat terwijl de uitgever van de creditcard is nog steeds het uitvoeren van onderzoek, u het recht om de betaling te weigeren zonder onderworpen te zijn belangstelling voor de overeenkomstige onbetaalde bedrag. Door deze wet, zijn credit card bedrijven gedwongen om aandacht te besteden aan uw creditcard geschil. De betrokken handelaar kan, als gevolg van een geschil aangaan creditcard terugboekingen.

Er zijn dingen die je moet doen als u te maken als jezelf wilt van deze consumenten-bescherming die wordt geboden om u op uw kredietkaarten door de wet:

· Bestandstypen een schriftelijke verklaring aan de creditcardmaatschappij bij het opgegeven adres voor "vragen over facturering" - niet het adres waarnaar u verzendt gemaild betalingen. Deze uitspraak dient te bevatten uw naam, adres, creditcard-rekening nummer (niet het kaartnummer), en alle gegevens en beschrijvingen met betrekking tot de onjuiste facturering transactie met inbegrip van het overeenkomstige bedrag en de datum van de foutieve transactie.

· Stuur brief aan de creditcard bedrijf, zodat zij het te ontvangen binnen 60 dagen na de datum van de eerste verklaring dat de foutieve transactie item opgenomen. Stel, je kreeg niet de facturering verklaring? Bijvoorbeeld, kan een identiteit dief zijn veranderd uw account aan te pakken. In dergelijke gevallen moet de creditcard dispute brief nog te bereiken uitgever van de kaart binnen de gestelde 60 dagen. Je moet wel een idee (of vragen) van toen de credit card bedrijven hebben meestal de e-mail facturen. Zorg ervoor dat u ontvangt uw verklaringen elke maand. Als u niet, follow-up, zonder vertraging.

De volgende omstandigheden zijn gronden voor een beroep op een creditcard geschil:

· De post geplaatst op de factuur is fout;

· Het item over het wetsvoorstel is een transactie niet door u of een persoon die u uitdrukkelijk toegestaan;

· De post heeft betrekking op producten of diensten die niet zijn toegelaten voor een redelijke veroorzaakt door u of een persoon die u gemachtigd. Bijvoorbeeld, kan het item niet hebben voldaan aan de voorwaarden van de verkoop. U kunt uw creditcardmaatschappij als u niet zeker bent of om het item te verwerpen, of voorwaardelijk te aanvaarden en vervolgens de leverancier.

· De post heeft betrekking op producten of diensten niet daadwerkelijk aan u geleverd, of uw aangewezen persoon, omdat de voorwaarden van de verkoop hebben aangegeven. Bijvoorbeeld, moet u wellicht bijkomende verzendkosten betaald om sneller de scheepvaart, maar de gekochte item is te laat afleveren, dan wel niet wat je besteld, of niet in de hoeveelheid die u hebt opgegeven.

Nadat u uw klachten ingediend, zijn credit card bedrijven bij wet verplicht om een onderzoek uit te voeren. Zij moeten in staat zijn om u op de hoogte van hun bevindingen uiterlijk negentig dagen of twee facturatieproces, naar gelang welke datum komt eerst. In de meeste gevallen zal handelaren back off plaats van het risico lopen het voorrecht van creditcards te accepteren. De credit card maatschappij zal dan de kosten te annuleren, evenals alle bijbehorende rente.

Als de credit card geschil niet is geregeld, hebt u recht houden betaling van het betwiste gedeelte van uw factuur. Je moet echter wel zien dat u de onbetwiste bedrag te betalen. Anders wordt de creditcard bedrijf kan zijn toevlucht tot actie voor de inzameling, of het verslag van de criminaliteit tot een kredietbureau.

Mochten de resultaten van een creditcard geschil niet in uw voordeel, wordt uw creditcard bedrijf verplicht om u een schriftelijke verklaring van de bevindingen en de wijze waarop de beschikking werd gesteld. Een aflossingsvrije periode voor het betwiste bedrag hiervan wordt doorgaans verleend.

Recht op betaling Stop

Een ander cruciaal bescherming heeft u in een credit card geschil is het recht om de betaling te stoppen. Het stop betalingsopdracht is een heel krachtig instrument dat kan worden gebruikt als u niet tevreden bent with u een aankoop gemaakt met elke een van uw credit cards. Je kunt beroepen op dit recht als u een gegronde klacht over de kwaliteit van alles wat u hebt gekocht met je creditcard en op voorwaarde dat u een goed vertrouwen poging om het probleem direct te regelen met de handelaar gemaakt.

Omdat het zo machtig is, dit recht heeft een aantal belangrijke beperkingen:

· De waarde van de betwiste goederen of diensten moet meer dan 50 dollar, en

• De objecten moeten zijn gekocht in uw land van herkomst of binnen een afstand van 100 mijl vanaf uw postadres.

Er uitzonderingen op deze beperkingen: ze gelden niet als de credit card die u gebruikt is afgegeven door de verkoper (zoals een warenhuis of huis-kaart) of als een advertentie voor de items die je hebt gekocht in de mail van de verkoper. Zelfs ja, moet u tonen bewijs van een goeder trouw inspanning om de kwestie te regelen met de verkoper.

Zodra u kennisgeving gezonden aan de creditcardmaatschappij over uw voornemen om betaling te weigeren, worden ze niet toegelaten tot het bedrag verslag geschil als delinquentie alle credit bureau. Alle acties moeten worden ingehouden totdat het geschil is opgelost of een bevoegde rechtbank heeft een vonnis tegen je. Evenzo, kan uw geldgever geen actie ondernemen voor de inning of behandeling van de transactie als "opgelost", tenzij zij hebben verricht een redelijke onderzoek in het geschil.

Als u denkt dat u moet de betaling te weigeren, volledig formulier 76 en mailen naar de credit card maatschappij vermelde adres voor "betwiste kosten" (niet voor het factuuradres) en de reden voor uw besluit niet te betalen. U moet dit onmiddellijk te doen: nemen te veel tijd over zal uw claim verdachte te maken. U dient te onthouden enkel het bedrag van de gebrekkige of niet geleverde stuk plus de daaraan verbonden financiële lasten.

Tot verbetering van uw positie als best mogelijke, ervoor te zorgen dat uw creditcardmaatschappij uw geschil aanvraag binnen zestig dagen na de creditcard rekeningafschrift dat de eerste het item toonde geschil ontvangt. U moet verklaren en beschrijven uw pogingen om het probleem met de verkoper op te lossen. Je moet ook bijvoegen documentatie van al uw pogingen om resolutie, inclusief brieven die u naar de verkoper over de omstreden aankoop en de kopie van de creditcard factuur waaruit het item onder geding.

Wellicht is dit daarom aankopen gedaan door middel van credit cards worden beter dan cash uit een oogpunt van de consument. De bescherming en bemiddeling aangeboden op aankopen via je credit cards in wezen te vertalen in ingebouwde bijstand van de consument: help, dat zou hebben gekost u veel extra had u ervoor hebt gekozen om te betalen voor de omstreden items door cash in plaats.

No comments:

Post a Comment