Money Matters - Hoe om geld te werk voor u te krijgen

Mijn godsdienstleraar altijd gezegd dat de liefde voor geld is de wortel van alle kwaad. Ze ontmoedigd ons accumuleren teveel van het-althans dat was het idee dat ik opgepikt toen zij ons vertelde dat materiële bezittingen niet ter zake deed aan God ... dus waarom zou je alle rijkdom vergaren in de wereld als het kon niet worden gebracht naar de hemel toch? Goed dat ik student was, nam ik alles wat ze gezegd dat het ontegenzeggelijk waar en ik heb zelfs noteerde enkele aantekeningen, zodat ik ni
Dat wil zeggen, totdat ik las Rich Dad Poor Dad, die mijn gedachten veranderde op geld, rijkdom en macht voor eeuwig. Om zeker te zijn, Robert Kiyosaki is niet zo dat veel van een schrijver-zijn er tal van meer getalenteerde auteurs daar wie kan beter het bezit van een lezer rente, maar de inhoud van zijn boeken, de meeste van hen over hoe je rijk worden, heeft hem een bestseller auteur. In feite Rich Dad Poor Dad werd een van mijn all-time favorieten snel nadat ik klaar was het, vooral als gevolg van hoe goed de lessen kunnen worden toegepast op mijn dagelijkse leven.

Wanneer ik voelde me bijzonder opstandige, zou ik altijd vraag mijn ouders dezelfde vraag: "Waarom zou ik het bestuderen van mijn tijd te verspillen onderwerpen die nooit kan worden gezet om toch te gebruiken in ons dagelijks leven?"

Mijn moeder had altijd hetzelfde antwoord voor mij, 'want als je niet studeren, kun je geen goede rangen te krijgen, als je geen goede cijfers halen, dan zul je niet krijgen in een goede universiteit en als je gewonnen hebt 't je in een goede universiteit, hoe kunt u een goed betaalde job die kan alle rekeningen te betalen? "

"Duh," Ik vond altijd mezelf zeggen: 'Open je ogen, mam! Het merendeel van de rijken tegenwoordig niet eens afgestudeerden-kijk maar naar Bill Gates, de oprichter van Microsoft en de rijkste man in de wereld, hij was een college dropout! De Facebook-vent maakte het in de Forbes-miljardairs 'lijst en hij heeft zelfs geen een graad in alles! Als zij het kunnen doen ... Waarom kan niet ik? "

Ja ... waarom kan ik niet?

Robert Kiyosaki had twee vaders een rijke en een arme. Een van hen was een intelligente academicus, de ander nooit afgemaakt achtste klas. Beiden waren succesvol in hun carrière gekozen, maar de andere worstelde financieel zijn hele leven. Een van hen werkte niet voor geld, de andere had voor hem te werken geld. Ondanks zijn liefde voor zowel vaders, Robert besloten om te leren uit zijn Rich Dad toen het ging over geld ... ook al was hij degene die nooit afgemaakt Achtste rang. En nu ga ik leren wat de rijke vader Robert onderwezen in de leeftijd van negen-negenendertig: het geheim van de kracht van geld om rijkdom te creëren. Hier zijn een paar van de lessen die ik opgepikt uit het boek Rich Dad Poor Dad:

Geld lost niet alle onze financiële problemen; het merendeel van de tijd, het maakt dingen slechter.

Mijn godsdienstleraar heeft een punt als ze zegt dat de liefde van geld is de wortel van alle kwaad. De meeste mensen willen zijn rijk omdat ze geloven dat er meer geld zal hen gelukkiger en hun leven een stuk eenvoudiger. Maar volgens de Kiyosaki, de meeste mensen, zo krijgen meer geld, zal alleen maar tot zwaardere schuld. Hij beweert dat meer geld is niet het antwoord op al onze problemen, in plaats daarvan moeten we leren om geld om te gaan en het werk voor ons te maken. En hoe doen we precies dat? Dit leidt ons tot de tweede waarheid te ...

Werk voor de ervaring, niet voor het bedrag van de betrokken geld.

Robert Kiyosaki adviseert jongeren om te werken voor wat ze zullen leren zoeken, en niet wat ze zullen verdienen. Meeste studenten die je in de verpleegkundige beroepsgroep zijn er vandaag vanwege de vraag naar verpleegkundigen in het buitenland en de hoge beloning die betrokken zijn, niet omdat ze eigenlijk willen om daar te zijn. Dit is concreet voorbeeld van geld te laten controleren onze besluiten en het soort leven kiezen we voor onszelf ... en geloof me, het leidt alleen maar tot meer problemen op het einde.

Weet het verschil tussen een actief en een verplichting, zodat u niet verzeild in het denken van een actief is een aansprakelijkheids-en vice versa.

Ik had eigenlijk niet weet wat een actief en een verplichting was totdat ik het boek gelezen. Tuurlijk, ik had een vaag idee dat een van hen was goed voor u en de andere een gigantische pijn in de kont, maar ik kon geen onderscheid gemaakt tussen de twee. Ik probeerde hem op zoek in het woordenboek een keer, maar alles wat ik kreeg was deze ultra-ingewikkelde definitie die nergens op sloegen dan ook-althans iemand die hadn'ta diploma boekhouding of bedrijf. Robert Kiyosaki de terminologie van de zaken een stuk eenvoudiger ... Volgens hem, een asset is iets dat geld zet in je zak. Een verplichting is iets dat geld haalt uit uw zak. Activa in waarde stijgen na verloop van tijd, terwijl de waarde van een verplichting degradeert met de tijd. Probeer eens om je heen en misschien zelfs af te vragen: "Welke van mijn bezittingen zijn activa, voor zover die schulden? ' Je moet het verschil tussen de twee weten als je ooit van plan om rijk ergens.

Penseel op je wiskunde-zo krijg je geen kromme bedrogen door accountants van welke aard ook.

Ik heb nooit graag Math. Getallen geef me een hoofdpijn. Ik kan alleen maar oplopen tot vier cijfers, na dat, word ik geheel afhankelijk van de rekenmachine. Ja, tuurlijk. Goed zijn in wiskunde is een belangrijke vaardigheid als je wilt rijk worden. Hoe meer geld je hebt, hoe meer nauwkeurigheid vereist is of andere mensen die het beter dan u gebruik zullen maken van uw zwakheid voor hun persoonlijk gewin. Het is belangrijk dat u in staat om de financiële staten opdat uw kromme accountant te lezen om u te bedriegen van miljoenen pesos beslissen. Dus, op te poetsen je wiskunde als het nog te vroeg is, je weet nooit wanneer het kan van pas komen.

Hoewel het nog steeds zo dat een goede opleiding is een belangrijk onderdeel van succes, we moeten verder kijken dan dat, als we willen om rijk te worden en dat zo blijven. Een goede opvoeding geeft ons de professionele vaardigheden die we nodig hebben om geld te verdienen, maar financiële basiskennis vereist is om geld te laten werken voor ons, kunnen het geld dat wij verdienen in het creëren van welvaart te gebruiken. Immers, het is geen misdaad om te streven naar rijkdom en wereldlijke rijkdom. Geld is niet kwaad. Het zijn mensen die het maken op die manier.

No comments:

Post a Comment