Canadese Hypotheek Verslag

Hypotheken! Hoeveel weten we over hen? Ik herinner me toen ik een jonge man in het leger ik gebeld over een boerderij voor de verkoop in de buurt van mijn woonplaats. Ik vroeg aan de makelaar die de telefoon opnam wat de vraagprijs is. Antwoordde hij $ 20.000. Ik had ongeveer 10.000 dollar aan besparingen. Ik vertelde hem dat ik had slechts ongeveer $ 10.000. Hij deelde me de eigenaar niet zou accepteren dat en hing op. Dat was een 150 hectare groot bedrijf met een mooi huis en de schuur. Vandaa
Hier is een ander voorbeeld. Een vriend gevraagd om advies. Een lokale onderneming had hem benaderd over een waardevolle minerale ondergrond hadden ze ontdekt zijn eigenschap dat ze van hem wilden kopen door de ton. (Zo veel per ton).Ik raadde hem dat was buiten mijn gebied van expertise en hij moet overleggen met een mijnbouw-ingenieur of geoloog die zou de huidige marktwaarde te kennen. Hij zei dat hij zou doen. Enkele maanden later vroeg ik hem hoe hij had gemaakt en als hij had gecontroleerd met behulp van een professional. Hij zei nee en dat de onderneming had gemaakt hem een aanbod en hij had countered weer het dubbele van de prijs die ze aangeboden en ze waren overeengekomen, om zijn prijs te betalen en hij had een contract getekend in die zin. Ik raadde hem dat ik had gehoord dat de onderneming ook een deal hadden gemaakt met een groot houtbedrijf op de aangrenzende eigendommen en moet hij contact op met hen om te zien waar ze aan begonnen. Enkele dagen later belde hij me terug erg overstuur. Het hout bedrijf was het verkrijgen van 5 maal het bedrag dat hij kreeg. Ik adviseerde hem om een advocaat te raadplegen. Deze keer nam hij mijn advies. Na een juridische strijd 10 jaar ontvangt hij een schikking, maar waarom heeft hij niet naar mijn advies de eerste keer? Ik zal je vertellen waarom! Hij dacht dat hij het wist. Ik moet u zeggen dat dit feit. De meeste van mijn klanten denken dat ze meer weten dan ik en op tal van gebieden ze niet maar als het gaat om onroerend goed en hypotheken, (in de meeste gevallen niet), maar de menselijke natuur is het erg moeilijk om het vertrouwen van iemand anders advies van iemand die met name die op zoek is naar een dollar maken van je afhouden. Penny dollar wijs en dwaas. Waarschijnlijk, maar begrijpelijk omdat de meeste van ons zijn op deze manier, mijzelf inbegrepen.

We hebben allemaal in de meeste gevallen zou liever onze eigen fouten dan voel geprofiteerd van door sommige professionele we niet weten of een trust. Dat is waarom sommige een notering hun huis zal altijd met een vriendin over de lijst van een ervaren makelaar want vertrouwen is belangrijker dan ervaring in de harten en geesten van de consument, hoewel op de lange termijn kan het ze duur te staan.

In dit verslag mijn doel is om informatie te geven. Hoe je het gebruikt zal aan u worden. Mijn doel is om uw vertrouwen te winnen zodat u niet aarzelen om ons te contacteren indien u hulp nodig heeft van onze diensten. Nu op naar mijn verslag.

Hypotheken Een korte geschiedenis

In 1975, toen ik in de onroerend goed business banken hebben niet per hypotheken zeggen. Hypotheken werden meestal gedaan door het administratiekantoor bedrijven. Banken zou geven u een lening beveiligd door onroerend goed meestal niet meer dan 50% van de waarde. Terug dan veel mensen zouden genoeg lenen om in een kelder. Voltooien de kelder, live in de kelder terwijl terugbetalen van de lening en vervolgens lenen nogmaals om het huis finish. Vertrouwen zou lenen bedrijven een conventionele hypotheek van 75% van de geschatte waarde of de aankoopprijs die ooit was minstens zo gedicteerd door de Bankwet. Zoals u zich kunt voorstellen verkopen van onroerend goed is een beetje moeilijker dan nu het geval is. In de regeringen poging om eigenwoningbezit gemakkelijker voor Canadezen Riagg kwam met hoge ratio verzekering die gaf de kredietverstrekkers de optie om up lenen aan 90% van de aankoopprijs of de taxatiewaarde die ooit was minste. De geldschieter zou tack de verzekering vergoeding bovenop de hypothecaire en stuur de vergoeding OFF naar Riagg. Dit was een win voor alle betrokkenen. Home kopers, kredietverstrekkers, makelaars, taxateurs en advocaten. Meer mensen gekwalificeerde aan huizen kopen verkocht zodat meer huizen en meer huizen werden gebouwd en meer mensen te werk werden gesteld.

Last but not least geldschieters kon niet verliezen omdat de lening werd verzekerd door de overheid. Ja mensen de overheid kan doen iets goed doen. Hoewel ze ontvangen weinig in de manier van erkenning Riagg is een van de beste dingen te hebben gebeurd voor alle Canadezen economisch en beneficiair. Helping ons allen floreren.

Natuurlijk nu banken waren in hypotheken in een grote weg, omdat onze historisch conservatieven banken vonden het geen risicofactor was geassocieerd met een hoge percentage verzekerde hypotheken. De concurrentie was hevig. De 1981 recessie vertraagd dingen neer een beetje toen de rentevoeten 22% hit maar toen de tarieven terugkwamen vaststelling dingen op weer gewalste tot 1989 wanneer de volgende recessie kwam. Naar mijn mening was dit een veel hardere recessie. Consumenten haatte de nieuwe HST belasting en gewoon geweigerd te besteden. Veel business's gevouwen inbegrip van de meeste trustmaatschappijen die werden gevangen met meeste commerciële hypotheken met zoveel bedrijven worstelen velen werden in verzuim en natuurlijk niet verzekerde omdat hoge ratio verzekering werd niet beschikbaar op commerciële eigenschappen. Een lange komt onze vriendelijke banken die halen hun vermogen voor pence op de Amerikaanse dollar en zeer weinig vertrouwen in bedrijven overleven deze recessie. Zelfs vandaag de dag is het erg moeilijk om een commerciële hypotheek te krijgen met de meeste van de banken en kredietverleners bereid om slechts 50 tot 65% van de geschatte waarde met hun belangrijkste concurrentie doen vandaag waarbij de credit unions of een overheidsinstelling als een keuze van de laatste redmiddel.

Hoewel commerciële leningen moeilijk (Ik zou graag hoge ratio verzekering voor commercieel) woninghypotheken zie zijn verbazingwekkend eenvoudig te verkrijgen met 30/40 jaar afschrijvingen, geen aanbetalingen en ik verklaar producten voor de zelfstandigen en opdracht consumenten. Een uitgestrekt array van producten en voorwaarden. Er is nooit een makkelijker of beter moment om een residentiële hypotheek te krijgen. Er zijn zelfs producten voor eerdere bankrupts en degenen die met het verleden krediet problemen. Ik blijven verwonderen als Riagg en de leners blijven maken eigenwoningbezit meer verkrijgbaar. Riagg heeft zelfs zekere mededinging voor hun verzekering producten in de particuliere sector. Opmerking: Niet te verwarren hypotheekverzekeringen met levensverzekeringen. Mortgage Insurance verzekert de hypotheek voor de kredietgever. Indien de lener niet betaalt de hypotheek de verzekeraar zal de bank pay out. Vandaar de bank kunnen niet verliezen. Hypotheekverzekering kosten gemiddeld 3,75%. Bv: 100.000 hypothecaire de kredietverlener geeft u 103750,00 dollars. Uw betalingen zijn gebaseerd op 103.750 dollars en op sluiten van de +3,750 dollar (de premie) wordt verstuurd naar de verzekeraar (Riagg). U betaalt voor en de bank / leninggever kunnen niet verliezen. Zo zie je maar waarom de geldschieters hoge ratio hypotheken liefde en waarom het zo makkelijk om een hypotheek te krijgen residentiële vandaag.

De meeste hypotheken vallen in twee categorieën Prime (sterke kredietnemer met een hoge baken scoren) en Sub-prime (zwakkere kredietnemer met een lagere baken van gast) NB: Iedere lener heeft een baken score die is gebruikt om hun kredietwaardigheid te bepalen. Kredietverzekeraars zoals Equifax en Trans Unie gebruik maken van een ingewikkelde formule die gebaseerd is op uw credit geschiedenis dat uw vermogen om twee jaar te betalen op de weg bepaalt toewijzen uw persoonlijke baken score meestal variërend van een dieptepunt van 400 tot een piek van 800. Tussen 600 en 800 is prime en iets minder normaliter subprime. Het is zeer belangrijk om een goede beacon score handhaven tot krediet toegang op een redelijke rentevoet. De rente die u betaalt wordt vooral bepaald door je score baken. Nu kunnen we een uitstekende kredietnemer 5,019% te krijgen. Een sub-prime kredietnemer zou betalen tussen 9% en 12%. Om u een voorbeeld de eerste kredietnemer zou betalen rond de $ 500 per maand PI (principe en rente) op een 100.000 dollar hypotheek op 25 jaar. Sub-prime op 12% datzelfde betaling zou worden rond $ 1200 per maand. Je kunt dus zien hoe belangrijk uw baken van gast.

Hier volgen enkele tips over hoe je een goede baken score te handhaven

1. Altijd maak uw minimum betaling op kredietkaarten en nooit worden late.

2. Als in het bedrijfsleven. Altijd betaal uw persoonlijke facturen vóór zakelijke leningen. (Meestal alleen persoonlijke krediet wordt weergegeven op uw credit check meeste zakelijke leningen zijn niet.

3. Niet-shop voor kredietverzekering door toepassing op verschillende kredietverstrekkers. Het systeem neemt u bent afgewezen en elke aanvraag verlaagt uw score. (Een stekker even voor hypothecaire makelaars we een aanvraag te nemen en de winkel kunnen meer dan 40 kredietverstrekkers voor u met een credit-check dus behoud van uw goede baken score.)

Hoe werkt het faillissement effect op mijn baken score? Veel van mijn klanten failliet zijn in het verleden. Faillissement vandaag de dag is gemeenschappelijke plaats en niet langer als stempel als vroeger. Computers hebben in principe genomen de menselijke factor uit het credit-systeem. Het niet langer zinvol om jaren strijd onder een berg van schulden als uw omstandigheden veranderen en je kunt niet veroorloven om uw verbintenissen te voldoen. Faillissement vrij vaak is het meest redelijke oplossing voornamelijk omdat de kredietovereenkomst systeem geeft u geen erkenning voor worstelende en overwinnen uw financiële problemen. Zodra u achter uw baken score zakt en niemand zal zich bezighouden met jou. Dat slechte verleden blijft op uw credit voor 7 jaar. Als u failliet gaan je bent meestal geloosd binnen 9 tot 12 maanden. Daarna dien je opnieuw een krediet geschiedenis meestal vaststellen per een beveiligde creditcard of autolening en met in 18 maanden met een goede baan u zou aanmerking voor een hypotheek. Ja, neem het faillissement blijft op uw krediet, maar als je eenmaal opnieuw vast te stellen is het niet zo nadelig, vooral omdat een eerdere slechte aflossing historie. In veel gevallen zolang er's geen substantiële equity in uw huis je kunt zelfs houden makend uw hypotheek betalingen en houd uw huis via de faillissementsprocedure. Gelieve te begrijpen Ik ben geen pleitbezorger van de failliet te gaan. Dat is een zeer persoonlijke beslissing maar jullie weten nu hoe het werkt en indien een beschikking is vereist dat besluit kan worden gebaseerd op de realiteit van de situatie en niet misinformatie.

Met dit verslag Ik heb zojuist het topje van de oppervlakte van de basis van hoe de hypotheek-industrie werken en de credit scoring systeem. Hopelijk u hebt gevonden het informerend en inzichtelijke. Ik wil u graag helpen met eventuele onroerend goed, hypotheek, beoordeling of zakelijk overleg u nodig heeft.

No comments:

Post a Comment